انتظارها سرانجام به پایان رسد و اپل در کنفرانس WWDC 2023 از فناوریها و محصولات جدید خود رونمایی کرد. این رویداد که به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از مهمترین رویدادهای چند دهه اخیر است در تاریخ 5 ژوئن برگزار شد و بسیاری از افراد و علاقهمندان اپل را شگفتزده کرد. در این رویداد که چند روز هم طول میکشد محصولات و بهروزرسانیهای نرمافزاری جدید اپل معرفی شد که در این مطلب از پیشما به بررسی و معرفی مختصر هر یک از آنها خواهیم پرداخت.
هدست ویژن پرو
مهمترین و جذابترین قسمت کنفرانس WWDC 2023 معرفی اولین هدست واقعت مجازی اپل بود. قبل از این در مقالهای به طور مفصل به بررسی اخبار و پیشبینیها حول محور این هدست پرداخته بودیم که میتوانید آن را در اینجا بخوانید. این هدست اپل که ویژن پرو نام دارد ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که بسیار جذاب خواهد بود. این هدست اپل پس از اخبار و شایعات فراوان بالاخره امسال رونمایی شد. قابلیتهای هدست ویژن پرو بسیار زیاد است از جمله اینکه به مکبوک متصل شده و میتوان صفحه مکبوک را جلو چشم خود مشاهده کرد. این هدست هیچ کنترلر خاصی ندارد و پایین هدست سنسورهایی وجود دارد که حرکات دست و چشم شما را درک میکند و طبق آن فرمانهای شما را انجام میدهد.
این هدست علاوه بر تراشه M2 از تراشه جدید R1 هم استفاده میکند و به گفته اپل «پیشرفتهترین دستگاه الکترونیکی شخصی در تاریخ» است. با هدست ویژن پرو امکان برقراری ارتباط، تماشای ویدئو، تجربه بازی و افزایش بهرهوری برای کاربران فراهم است. برای امنیت این گوشی هم دیگر خبری از Face ID و غیره نیست. بلکه از قابلیت جدید Optic ID استفاده میکند که در واقع وقتی هدست را روی چشم خود میگذارید عنبیه چشم شما را اسکن میکند و تنها با طرح یکتای چشم شما باز میشود و امنیت بسیار بالایی دارد.
سیستمعامل این هدست ویژن OS است و از اکثر برنامههای iOS و Mac OS پشتیبانی میکند. تنها نکته منفی هدست جدید اپل باتری نهچندان قوی آن است که فقط دو ساعت شارژ نگه میدارد. قیمت هدست ویژن پرو در حال حاضر حدود 3500 دلار است که به پول ایران حدود 200 میلیون باید برای داشتن آن هزینه کرد!
این متن از قسمت تنظیمات سایت > تنظیمات اصلی > توضیحات پروفایلی اضافه میشود
طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده مینماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد. معمولا طراحان گرافیک برای صفحهآرایی، نخست از متنهای آزمایشی و بی معنی استفاده میکنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر میرسد و قلمها و اندازه بندیها چگونه در نظر گرفته شده است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند.
طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده مینماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد.